مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 03:052021-04-11پزشكي

دکتر مردانی: کرونای انگلیسی 3 روزه ریه را درگیر می کند


عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا و متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: ویروس کرونا انگلیسی ریه فرد بیمار را سه روزه درگیر می کند اما این شامل همه بیماران نمی شود.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه، طبق مطالعات اخیر واکسن روسی اسپوتنیک وی روی واریانت و گونه های مختلف دکتر مسعود مردانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، دوره نهفتگی کرونا بریتانیایی را سه تا 14 روز اعلام کرد و گفت: در اغلب موارد با ورود ویروس به بدن، علائم بیماری ظرف سه تا پنج روز خود را نمایان می کند.

وی با تاکید بر اینکه، کرونا انگلیسی معادلات درمانی را به هم زده است، افزود: سرعت انتقال این ویروس به بدن فرد به سرعت انجام می شود و در برخی از بیماران سریع به ریه منتقل می شود.

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری بیان کرد: بنده بیماری داشتم که سه روزه ریه اش درگیر ویروس شده است، لذا اگر از بین اعضای خانواده چندین نفر دچار این بیماری شده اند، باید احتمال بریتانیایی بودن این ویروس را داد.

وی ادامه داد: به همین علت اخیرا گروهی از افراد که دورهمی یا مراسمی را برگزار کرده اند، ویروس به سرعت به همه افراد منتقل شده است.

مردانی همچنین تاکید کرد: انجام تست پی سی آر برای تشخیص ویروس انگلیسی کافی نیست و مراکز مرجع که از توانایی دسته بندی ویروس برخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دکتر مردانی: کرونای انگلیسی 3 روزه ریه را درگیر می کند

دکتر مردانی: کرونای انگلیسی 3 روزه ریه را درگیر می کند