مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 03:002021-04-11اقتصادي

صدای خُرخُر چوب خواران نابودگر به گوش می­ رسد!


نخل این درخت همیشه سبز، یکی از مقدس ترین و قدیمی ترین گیاهان کشت شده توسط انسان است و عمر طولانی آن تا 200 سال هم می رسد.

استان بوشهر نیز با افزون بر 34 هزار هکتار، - ایسنا/بوشهر نخل این درخت همیشه سبز، یکی از مقدس ترین و قدیمی ترین گیاهان کشت شده توسط انسان است و عمر طولانی آن تا 200 سال هم می رسد.

استان بوشهر نیز با افزون بر 34 هزار هکتار، مساحت اراضی تحت پوشش نخیلات، سرزمینی نخل خیز و یکی از قطب های اصلی تولید خرما در کشور شناخته می شود که سلامت نخلستان ها و تداوم نخل کاری نفش مهمی در اقتصاد باغداران این استان دارد.

این درخت همیشه سبز، یکی از مقدس ­ترین و قدیمی­ ترین گیاهان کشت شده توسط انسان است و عمر طولانی آن تا 200 سال هم می­ رسد.

استان بوشهر نیز با افزون بر 34 هزار هکتار، مساحت اراضی تحت پوشش نخیلات، سرزمینی نخل­ خیز و یکی از قطب ­های اصلی تولید خرما در کشور شناخته می ­شود که سلامت نخلستان ­ها و تداوم نخل­ کاری نقش مهمی در اقتصاد باغداران این استان دارد.

متاسفانه در یک دهه اخیر با کاهش میزان بارندگی و خشک شدن سفره­ های آب ­های زیر­زمینی که تضعیف این درختان را در پی داشته، محل آماج سوسک های مهیب چوبخوار نیز شده اند.

چوب خواران نابودگر احمد سبحانی، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در گفت­ وگو با ایسنا عنوان کرد: ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدای خُرخُر چوب خواران نابودگر به گوش می­ رسد!

صدای خُرخُر چوب خواران نابودگر به گوش می­ رسد!