مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 02:502021-04-11اجتماعي

جایگزین ایستگاه فضایی بین المللی چه خواهد بود؟


در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)، پس از 20 سال قرارگیری در مدار زمین نشانه هایی از ساییدگی مشاهده می شود و در سال گذشته استفاده از توالت، اجاق گاز و سیستم اکسیژن رسانی متوقف شده و دو ترک در قدیمی ترین ماژول ISS در حال نشت هواست.

- ایسنا/خراسان رضوی در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)، پس از 20 سال قرارگیری در مدار زمین نشانه هایی از ساییدگی مشاهده می شود و در سال گذشته استفاده از توالت، اجاق گاز و سیستم اکسیژن رسانی متوقف شده و دو ترک در قدیمی ترین ماژول ISS در حال نشت هواست.

به نقل از نیوز، در حالی که ایستگاه فضایی بین المللی حداقل تا سال 2028 خدمت رسانی خواهد کرد، ناسا در حال بررسی نسل بعدی ایستگاه های فضایی و یک زیستگاه فضایی بادی ساخته شده از پارچه است.

زیستگاه فضایی بادی SNC در سال 2016، ناسا با چندین شرکت قرارداد ساخت نمونه های اولیه زمینی زیستگاه های فضایی را که می توانند از انسان در فضا، ماه و فراتر از آن پشتیبانی کنند، منعقد کرد و یکی از این شرکت ها، سیرا نوادا کورپوریشن SNC (Sierra Nevada Corporation) بود که یک زیستگاه فضایی بادی پارچه ای ساخته است.

این ماژول LIFE Habitat نامیده می شود که طول و عرض آن 27 فوت و زمانی که کاملا باد شود، سه طبقه است و فضای کافی برای چهار فضانورد به اضافه تجهیزات علمی، یک مرکز پزشکی و حتی یک باغ فضایی در حال توسعه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگزین ایستگاه فضایی بین المللی چه خواهد بود؟

جایگزین ایستگاه فضایی بین المللی چه خواهد بود؟