مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 01:102021-04-11فناوري

دسترسی 94 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه اطلاعات


سرپرست ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به توسعه ارتباطات روستایی در استان گفت: هم اکنون 94 درصد از روستاهای بالای20 خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات و خدمات اینترنت پر سرعت دسترسی دارند.

- حامد سرایی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به گسترش ضریب نفوذ در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان اظهار کرد: در استان تا کنون نزدیک به 470 هزار خط تلفن واگذار شده است که شرکت مخابرات 91 درصد واگذاری ها را انجام داده و تعداد شرکت های ارائه دهنده ارتباطات ثابت (FCP) از 6 به هشت شرکت افزایش یافته است.

سرپرست ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان افزود: با توجه به وجود ظرفیت و امکان فعالیت در بازار خطوط تلفن ثابت در زنجان، از سایر FCP ها دعوت می شود به عنوان کمک حال مخابرات در توسعه ارتباطات ثابت استان نقش پررنگ تری ایفا کنند.

وی ادامه داد: با فعال شدن قابلیت رومینگ توسط کابران در گوشی های تلفن همراه، نزدیک به 100 درصد مسیرهای جاده ای استان از پوشش تماس صوتی برخوردارند و 84 درصد از پوشش اینترنت پرسرعت بهره مند هستند.

سرپرست ICT زنجان تصریح کرد: احداث بیش از 90 کیلومتر فیبر نوری در شهرستان های زنجان، خدابنده و ایجرود به منظور توسعه زیرساخت ارتباطات پهن باند در روستاهای استان از اقداماتی است که سال 99 به ثمر نشست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دسترسی 94 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه اطلاعات

دسترسی 94 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه اطلاعات