مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 00:102021-04-11سياسي

هدف امام از تلگراف زدن به شخصیت های مختلف در فروردین 43 چه بود؟


کمتر از 48 ساعت از آزادی امام از حصر ده ماهه به وسیله ایادی پهلوی می گذشت، که رژیم شاه توطئه ای دیگر را ترتیب داد و با درج سرمقاله ای در روزنامه اطلاعات هجدهم فروردین 43، - نگذشته بود که رژیم شاه با دسیسه ای جدید وارد میدان مبارزه با نهضت امام شد.

ماجرا از این قرار بود که رژیم با چاپ مطلبی در سرمقاله روزنامه اطلاعات در تاریخ هجدهم فروردین سال 43، از همگامی جامعه روحانیت با برنامه های انقلاب شاه و مردم خبر داد و قصد داشت با چاپ این مطلب، مخالفت روحانیون به ویژه امام را با برنامه های رژیم پایان یافته نشان دهد و اذهان مردم را نسبت به رهبر نهضتشان خدشه دار کند، اما مردم که با آگاهی بخشی های امام پی به توطئه های رژیم برده و می بردند با همگام شدن با امام و برگزاری جشن های مختلف به مناسبت آزادی زعیم شان از حصر، این نقشه شوم را نیز ناکام گذاشتند.

در این میان شخصیت های مختلف با ارسال تلگراف و نامه به امام، همراهی خود را اعلام کردند و ایشان نیز در پاسخ به اظهار محبت آنان، خواستار روشنگری نسبت به این مساله شدند.

متن چند تلگراف پاسخ امام که در بیست و سوم فروردین ماه سال 43 مطابق با 28 ذیقعده 1383 به آقایان حسین خادمی، حسین نوری همدانی و حاج شیخ احمد اهری زده شده، در ادامه آمده است: در همین رابطه بخوانید: حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای خادمی ـ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف امام از تلگراف زدن به شخصیت های مختلف در فروردین 43 چه بود؟

هدف امام از تلگراف زدن به شخصیت های مختلف در فروردین 43 چه بود؟