مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 22:152021-04-11بين الملل

گمانه زنی ها درباره حادثه نطنز؛ از حمله سایبری تا انفجار


حادثه روز یکشنبه نطنز با واکنش های زیادی روبرو شده است و گمانه زنی های مختلفی نیز پیرامون علل وقوع این حادثه از سوی مقامات و ناظران داخلی و خارجی مطرح شده است.

- درپی اعلام وقوع حادثه در شبکه برق تاسیسات غنی سازی نطنز در ایران، چند رسانه خبری اسراییلی، عامل قطع برق در تأسیسات نطنز را حمله سایبری دانستند و این احتمال را مطرح کردند که اسراییل پشت این حمله بوده است.

بهروز کمالوندی، معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، روز یکشنبه، 22 فروردین ماه، در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری فارس، از وقوع حادثه ای در بخشی از شبکه برق تاسیسات غنی سازی نطنز در بامداد همان روز خبر داد و گفت که این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته است .

روزنامه اسراییلی جروزالم پست روز یکشنبه نوشت: براساس گزارش ها به نظر می رسد عامل آنچه حادثه خوانده شده، حمله سایبری باشد که احتمالاً اسراییل انجام داده است.

براساس گزارش های خارجی، نطنز پیش از این هم هدف حمله های سایبری اسراییل قرار گرفته است.

در سال 2001 حمله به این تأسیسات با ویروس استاکس نت، در عملیات مشترک با ایالات متحده، بیش از یک هزار سانتریقیوژ را نابود کرد.

کان 11 (Kan 11)، شبکه تلویزیونی دولتی اسراییل نیز با اشاره به مسئولیت اسراییل در حمله یک دهه پیش با استاکس نت به همین تأسیسات، اعلام کرد ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گمانه زنی ها درباره حادثه نطنز؛ از حمله سایبری تا انفجار

گمانه زنی ها درباره حادثه نطنز؛ از حمله سایبری تا انفجار