مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 18:502021-04-11اقتصادي

برداشت نادرست، عامل نابودی گیاهان دارویی زاگرس


مردم کردستان هر سال با رویش دوباره زمین در فصل بهار از دستان سخاوت بخش و بی منت زمین برداشت می کنند و گیاهان بهاری را در سبد تغذیه ای خود می گنجانند.

- ایسنا/کردستان مردم کردستان هر سال با رویش دوباره زمین در فصل بهار از دستان سخاوت بخش و بی منت زمین برداشت می کنند و گیاهان بهاری را در سبد تغذیه ای خود می گنجانند.

استان کردستان از نظر گیاهان دارویی و صنعتی بسیار غنی است و گونه های گیاهی زیادی را با مصرف دارویی و صنعتی در طبیعت خود گنجانده است که هر ساله در فصل بهار میهمان سفره خانواده های استان نیز می شود.

مردم منطقه بنا به سنت دیرینه خود اقدام به برداشت این گیاهان می کنند، اما این برداشت ها بی رویه و غیر اصولی بوده و مهم ترین دلیل تخریب گونه های دارویی در کردستان به شمار می آید.

دکتر محمد سیبی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: برخی از گیاهان دارویی در استان های منطقه زاگرس مشترک است و یکسری از آن ها نیز در استان کردستان بیشتر است.

وی با بیان اینکه مردم در فصل بهار و سایر ماه های سال اقدام به برداشت گیاهان می کنند افزود: شیرین بیان، ثعلب، بومادران، رازیانه، گل ختمی، کاسنی، موسیر، شنگ، آویشن، تره کوهی، کنیوال و .

از جمله گیاهان بومی منطقه کردستان هستند که مورد بهره برداری مردم منطقه قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت نادرست، عامل نابودی گیاهان دارویی زاگرس

برداشت نادرست، عامل نابودی گیاهان دارویی زاگرس