مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 15:402021-04-11اجتماعي

قم، رتبه اول نواحی مستعد تولید گرد و غبار


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: استان قم به لحاظ سهم نواحی مستعد تولید گرد و غبار نسبت به مساحت کل استان، در رتبه اول در کشور قرار دارد.

- ایسنا/قم مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: استان قم به لحاظ سهم نواحی مستعد تولید گرد و غبار نسبت به مساحت کل استان، در رتبه اول در کشور قرار دارد.

سید رضا موسوی مشکینی روز یکشنبه در جلسه مدیریت زیست بومی دریاچه نمک قم که با حضور استاندار و جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی مرتبط با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد،گفت: حوضه آبریز دریاچه نمک بسیار وسیع و گسترده و دارای رودخانه های بسیاری است، اما متأسفانه با احداث سدها، آب بندها و انحرافات بسیار در این مسیر، حقابه زیست محیطی تالاب ها و رودخانه های استان کاملا قطع شده است.

وی بر ضرورت نگاه فرابخشی به دریاچه نمک به عنوان یکی از ارزشمندترین تالاب ها در مرکز کشور تأکید کرد و گفت: اکوسیستم این تالاب که 15 برابر شهر قم وسعت دارد، بسیار حساس و شکننده بوده و در صورت تخریب زیست محیطی، به یکی از کانون های فعال گرد و غبار نمکی تبدیل شده و مراکز جمعیتی در مرکز کشور را با مخاطرات جدی مواجه می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قم، رتبه اول نواحی مستعد تولید گرد و غبار

قم، رتبه اول نواحی مستعد تولید گرد و غبار