مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 14:452021-04-11اقتصادي

مردم از مصرف قارچ های خودرو در طبیعت پرهیز کنند


معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اهالی استان در ایام بهار از مصرف قارچ های خودرو در طبیعت پرهیز کنند.

- ایسنا/اردبیل معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اهالی استان در ایام بهار از مصرف قارچ های خودرو در طبیعت پرهیز کنند.

عدلی در جلسه معاونان جهاد کشاورزی در اردبیل اظهار کرد: عمده قارچ های موجود در طبیعت وحشی و سمی هستند که در صورت مصرف مشکلات و تبعات جسمی و تهدید سلامتی را به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در سال 97 در برخی از استان ها به دلیل مصرف قارچ های سمی مسمومیت های گسترده ای را برای هموطنان شاهد بودیم که امیدواریم در ایام بهار سرسبز طبیعت اهالی از مصرف قارچ و گیاهان سمی در طبیعت خودداری کنند.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به شرایط سخت و پیچیده تشخیص قارچ خوراکی با سمی در طبیعت اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تفکیک قارچ های طبیعی و سمی بسیار سخت و دشوار است، انتظار می رود هموطنان به ریسک بالای مصرف قارچ و خطرات ناشی از آن تن در نداده و به نوعی مراقب سلامتی خود باشند.

عدلی افزود: عمده قارچ های سمی و وحشی در فندقلو و همچنین برخی از مراتع و کشتزارهای شمال استان مشاهده می شود که در صورت طبیعت گردی همشهریان باید از برداشت محصولات خودداری کرده و سلامت خود را به مخاطره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم از مصرف قارچ های خودرو در طبیعت پرهیز کنند

مردم از مصرف قارچ های خودرو در طبیعت پرهیز کنند