مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 12:502021-04-11اجتماعي

ضرورت حفاظت از زیست بوم دریاچه نمک قم


حفاظت از زیست بوم دریاچه نمک امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بهرام سرمست عصر یکشنبه در جلسه دریاچه نمک استان قم گفت: نگاه مدیریت استان به دریاچه نمک مبتنی بر بررسی دقیق تهدیدات و فرصت های این دریاچه است.

استاندار قم با اشاره به اینکه مطالعات جامعی که با مدیریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی صورت گرفته، مثبت بوده است اما با این وجود باید برای تکمیل آن تلاش شود، افزود: حفاظت از زیست بوم دریاچه نمک امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طرح مطالعاتی باید برنامه راهبردی برای حفظ این دریاچه و احیای آن به واسطه تحقق حقابه های زیست محیطی ارائه دهد، ادامه داد: هر یک از دستگاه های دولتی باید برنامه اجرایی برای بهره برداری مطلوب از منابع و فرصت های دریاچه نمک ارائه کنند.

بهرام سرمست با تاکید بر اینکه تشکیل کارگروه ملی مدیریت تالاب ها با موضوع دریاچه نمک قم امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: محوریت قم باید میان استان های همجوار حفظ شود.

وی افزود: سرمایه گذاری در حوزه معدنی و گردشگری دریاچه نمک از دیگر اهداف طرح مطالعاتی است که در حال پیگیری از دستگاه های ملی برای تحقق این هدف هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت حفاظت از زیست بوم دریاچه نمک قم

ضرورت حفاظت از زیست بوم دریاچه نمک قم