مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 12:352021-04-11سياسي

تصویب کلیات طرح تشکیل سازمان داوری ایران در کمیسیون قضایی مجلس


نائب رییس کمیسیون قضایی مجلس از تصویب کلیات طرح تشکیل سازمان داوری جمهوری اسلامی ایران در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: تشکیل این سازمان به ایجاد صلح و سازش بین طرفین اختلاف پیش از صدور حکم دادگاه کمک می کند.

- حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس گفت: در جلسه امروز طرح تشکیل سازمان داوری جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون به بحث و بررسی قرار گرفت و کلیات آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

  وی ادامه داد: جزییات طرح برای رسیدگی بیشتر به کارگروه تخصصی کمیسیون ارجاع شد تا پس از بررسی های کارشناسانه برای تصمیم گیری به صحن کمیسیون ارجاع شود.

  نائب رییس کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: با تشکیل سازمان داوری، پرونده ها پیش از صدور حکم در دادگاه توسط سیستم داوری مطرح شده و در این سیستم تلاش می شود تا بین طرفین اختلاف سازش برقرار شود، چنانچه امکان صلح و سازش وجود نداشت، با رأی داور پرونده برای صدور حکم به محکمه ارسال می شود.

  نوروزی خاطرنشان کرد: همچنین در ادامه جلسه امروز، رسیدگی به طرح حمایت از مالکیت صنعتی در دستورکار اعضای کمیسیون قرار داشت و دو ماده دیگر آن نیز به تصویب اعضای کمیسیون رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب کلیات طرح تشکیل سازمان داوری ایران در کمیسیون قضایی مجلس

تصویب کلیات طرح تشکیل سازمان داوری ایران در کمیسیون قضایی مجلس