مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 12:252021-04-11سياسي

تصویب کلیات طرح جامع مدیریت شهری و روستایی در کمیسیون شوراها


سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس از تصویب کلیات طرح جامع مدیریت شهری و روستایی در جلسه عصر امروز (یکشنبه) این کمیسیون خبر داد.

- علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزییات نشست عصر امروز (یکشنبه 22 فروردین) این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه کلیات و 4 ماده طرح جامع مدیریت شهری و روستایی مورد تصویب اعضای این کمیسیون قرار گرفت.

  وی درباره جزییات این طرح افزود: در این طرح مقرر شده که بخشی از خدمات شهری و دستگاهای اجرای به مدیریت شهری و روستایی واگذار شود تا اهدافی چون توسعه پایدار، ارتقا کیفیت زندگی و گسترش عدالت و تامین حقوق شهروندی تحقق یابد.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: باید برای تمرکز زدایی، تاب آوری و مشارکت مردم در امور عمومی، واگذاری تصدی های دولتی به نهادهای محلی و هماهنگ سازی ماموریت ها و وظایف در محدوده و حریم شهر و روستا به شهرداری ها و دهیاری ها صورت گیرد.

حدادی اظهار داشت: قلمرو این طرح در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، بهداشت و درمان، آموزش، توسعه، عمران، محیط زیست، اقتصادی شهری و روستایی به استثنای امور امنیتی، دفاعی و قضایی تعریف شده است که توسط شهرداری و دهیاری ها در حریم  و محدودشان انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب کلیات طرح جامع مدیریت شهری و روستایی در کمیسیون شوراها

تصویب کلیات طرح جامع مدیریت شهری و روستایی در کمیسیون شوراها