مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 11:202021-04-11سياسي

نظام سازی مبتنی بر فقه


گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد حسین نصرالله پور؛ براساس آموزه های قرآنی و روایی، دین اسلام، دینی منطقه ای و مختص به یک زمان نیست؛ بلکه به تعبیر شایع، - ، مسئله ای بسیار مهم و حیاتی برای اندیشه و تفکر اسلامی است و غفلت از آن زمینه ساز حذف دین از عرصه اجتماع و زندگی بشر و بوجود آمدن مشکلات عدیده ای در جامعه خواهد شد.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو ، محمد حسین نصرالله پور؛ براساس آموزه های قرآنی و روایی، دین اسلام، دینی منطقه ای و مختص به یک زمان نیست؛ بلکه به تعبیر شایع، دینی است، زمان و جهان شمول که پاسخگوی تمامی نیاز های بشری است به عبارت دیگر احکام و آموزه های اسلامی این ظرفیت را دارد که بتواند بر اساس شرایط و زمان های مختلف نیاز های بشر را پاسخ دهد که تعبیر رایج و شایع آن فقه پویاست.

برای نمونه از آیات 9 سوره صف، 28 سوره فتح، 33 سوره توبه و 105 سوره انبیاء و همچنین روایات در خصوص حکومت جهانی امام زمان (عج) زمان و جهان شمول بودن اسلام بدست می آید.

لازمه فراگیری و گسترش ارزش ها وآرمان های اسلامی، تشکیل حکومت اسلامی است که بنای آن توسط پیامبر اکرم (ص) گذاشته شد؛ در نتیجه رویکرد حکومتی و نظام سازی سبقه ای به قدمت تاریخ اسلام دارد و منحصر به دوران کنونی نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظام سازی مبتنی بر فقه

نظام سازی مبتنی بر فقه