مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 11:152021-04-11اقتصادي

طرح مبارزه با آفت «دارواش» در مراتع طارم اجرا می شود


مدیر کل آبخیزداری و منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه مبارزه با آفت «دارواش» در مناطق جنگلی طارم در دستور کار قرار دارد، گفت: مبارزه با این آفت در طارم آغاز شده است.

- خلیل آقاجانلو امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: منابع طبیعی و پوشش گیاهی راهکاری برای مقابله با حوادث طبیعی چون سیل و گرد و خاک است.

مدیر کل آبخیزداری و منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه مبارزه با آفت دارواش در مناطق جنگلی طارم در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: مبارزه با این آفت در طارم آغاز شده است.

وی کانون های این آفت را مناطق جنگلی طارم اعلام کرد و افزود: باید دقت کرد که آفت ارس واش با دارواش با هم تفاوت دارند که برخی از این آفت ها نیمه انگل بوده و برخی ها تمام انگل هستند.

آقاجانلو آفت نیمه انگل را کم تاثیرتر در خشک کردن درختان دانست و گفت: اما آفت های تمام انگل باعث خشک شدن درختان در کمترین زمان می شوند.

مدیر کل آبخیزداری و منابع طبیعی استان زنجان بیان کرد: مبارزه با آفت ارس واش در جنگل های ارس طارم به پایان رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه شیوع آفت ارس واش بیشتر در مناطق جنگلی شمالی طارم مرز این شهرستان با استان گیلان اتفاق می افتد، ادامه داد: آفت ارس واش تمام شدنی نیست اما با ادامه مبارزه این بیماری تحت کنترل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح مبارزه با آفت «دارواش» در مراتع طارم اجرا می شود

طرح مبارزه با آفت «دارواش» در مراتع طارم اجرا می شود