مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 10:552021-04-11اقتصادي

قیمت جوی دامی به 7 هزار تومان رسید/ لزوم کاهش هزینه های تولید


مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک با اشاره به لزوم کاهش هزینه های تولید، گفت: نمی توان با جوی کیلویی هفت هزار تومان به دنبال گوشت کیلوی 40 هزار تومانی باشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی، افشین صدر دادرس اظهار داشت: اگر گوشت گوسفندی را کیلویی 130 هزار تومان در نظر بگیریم، چهار هزار و 680 میلیارد تومان گردش مالی در این بخش وجود دارد که رقم بزرگی است.

این مقام مسئول در ادامه به بی توجهی ها نسبت به تولید پشم و ضرورت خارج شدن دام سبک از تک محصولی بودن اشاره و تصریح کرد: طی سال های گذشته روی پشم در کشور کار نشده و تلاش ما این است که اقتصاد دام سبک را از تک محصولی بودن خارج کنیم تا دامدار از زیر فشار فقط تولید گوشت خارج شود.

وی گفت: بر اساس آمار، پاییز سال 99 حدود 60 میلیون رأس دام سبک در کشور داشتیم و آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان های شمالی و رضوی بیش ترین تولید دام سبک را داشته اند.

تولید 888 هزار تن گوشت قرمز در سال گذشته دادرس ادامه داد: تولید، عرضه و خودکفایی در تولید گوشت تابع عوامل زیادی است و به دلایلی خانوارها در ایران از گوشت گوساله بیش تر از گوشت گوسفندی مصرف می کنند و اگر زنجیره های تولید و عرضه گوشت گوسفندی شکل بگیرد، کمک قابل توجهی برای رسیدن به خودکفایی در گوشت به حساب می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت جوی دامی به 7 هزار تومان رسید/ لزوم کاهش هزینه های تولید

قیمت جوی دامی به 7 هزار تومان رسید/ لزوم کاهش هزینه های تولید