مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 09:552021-04-11بين الملل

ترکیه قرارداد 83 میلیون دلاری خود با ایتالیا را تعلیق کرد


در پی تنش های بوجود آمده میان ترکیه و برخی کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا بر سر جنجال «گاف صندلی/ صندلی گیت»، آنکارا قرارداد 83 میلیون دلاری خود با رُم را تعلیق کرد.

- در پی تنش های بوجود آمده میان ترکیه و برخی کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا بر سر جنجال گاف صندلی/ صندلی گیت ، آنکارا قرارداد 83 میلیون دلاری خود با رُم را تعلیق کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در پی آنکه ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه را به دلیل جنجال گاف صندلی دیکتاتور خواند، آنکارا امروز یکشنبه از تعلیق قرارداد 83 میلیون دلاری خود با رم خبر داد.

این قرارداد مربوط به خرید بالگرد از کشور ایتالیا بود.

ترکیه همچنین خواستار عذرخواهی رسمی ایتالیا نیز شده است.

جنجال گاف صندلی که برخی رسانه ها از آن با عنوان صندلی گیت یاد می کنند مربوط به نگذاشتن صندلی برای اورزلا فون در لاین رییس کمیسیون اروپا در کنار شارل میشل در جریان نشست رهبران عالیرتبه اتحادیه اروپا با رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه است.

ویدئویی که از لحظات آغازین این نشست منتشر شده، فون در لاین، اولین زنی که به ریاست کمیسیون اروپا رسیده را نشان می دهد که مجبور شده روی کاناپه ویژه همراهان بنشیند، آنهم در حالی که شارل میشل، رییس شورای اروپا و همسفر او در ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه قرارداد 83 میلیون دلاری خود با ایتالیا را تعلیق کرد

ترکیه قرارداد 83 میلیون دلاری خود با ایتالیا را تعلیق کرد