مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 09:452021-04-11بين الملل

منابع مصری: مذاکرات تبادل اسرا بین حماس و تل آویو در جریان است


برخی منابع آگاه مصری از آغاز دور جدید مذاکرات تبادل اسرا بین جنبش حماس و رژیم صهیونیستی تحت نظارت قاهره خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع مصری با اشاره به آغاز مجدد مذاکرات تبادل اسرا بین به نقل از این منابع گزارش کرد که تحرکات جدید مصر در این خصوص نیز تقریبا از یک ماه قبل در حاشیه نخستین نشست گروه های فلسطینی در قاهره آغاز شد.

این منابع گفتند که مانع اصلی در مذاکرات جاری، مخالفت اسراییل با آزادی برخی اسرایی است که حماس در فهرست های خود تعیین کرده و اسراییل مدعی است که این اسرا در قتل اسراییلی ها دست داشته اند.

منابع مصری همچنین گفتند که گرچه برخی نشانه ها درباره پیشرفت در مذاکرات وجود دارد اما پیشرفت حقیقی تاکنون حاصل نشده و مصر به حمایت های اروپا برای متقاعد کردن اسراییلی ها به ارائه امتیازاتی جهت انجام تبادل اسرا امیدوار هستند، معامله ای که می تواند به دستیابی به توافق آتش بس بلندمدت در نوار غزه کمک کند.

این منابع گفتند که هیأت امنیتی مصر نیز اخیرا در سفری به نوار غزه با یک مسئول برجسته گردان های القسام و تعدادی از رهبران حماس دیدار و پیام طرف اسراییلی را به آن ها ابلاغ کرده است مبنی بر اینکه اسراییل آماده است تا اسرایی که پس از آزادی در مبادله وفاداری به اسرا مجددا به اسارت درآمدند، آزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منابع مصری: مذاکرات تبادل اسرا بین حماس و تل آویو در جریان است

منابع مصری: مذاکرات تبادل اسرا بین حماس و تل آویو در جریان است