مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 09:102021-04-11اقتصادي

مهار ملخ های صحرایی مهار در ایلام/ تمهیدات پیشگیرانه اندیشیده شده است


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: یک توده ملخ دراوایل فروردین ماه سال جاری به استان وارد شده که عملیات پایش و مبارزه با آن صورت گرفته است.

- سیامک بیگی ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از ایلام گفت: با توجه به هشدارهای فائو مبنی بر مشاهده دستجاتی از ملخ در کشورهای عربستان و جنوب آفریقا و هشدارهای مبنی بر جریانات هوا و امکان ورود دستجات ملخ به کشور گروه پایش در سطح استان فعال و عملیات پایش در سطح هزار هکتار از مزارع و مراتع شهرستان های مهران، دهلران و آبدانان صورت گرفت.

وی افزود: اولین توده ملخ های صحرایی در منطقه مورموری شهرستان آبدانان شناسایی و سریعا تدارکات لازم( سم و سمپاش) تهیه شد و عملیات مبارزه شیمیایی در سطح 450 هکتار از منطقه با استفاده از سم دلتامترین انجام گرفت.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: پس از پایان عملیات پایش و مبارزه با رصد و بررسی منطقه خوشبختانه کنترل به موقع و موثر واقع شد و هیچگونه خسارتی از جانب ملخ ها در سطح منطقه به کشاورزان وارد نشده است.

وی ادامه داد: هم اکنون همکاران سازمان در مناطقی از استان که امکان حضور ملخ در آنجا وجود دارد در حال انجام عملیات پایش هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهار ملخ های صحرایی مهار در ایلام/ تمهیدات پیشگیرانه اندیشیده شده است

مهار ملخ های صحرایی مهار در ایلام/ تمهیدات پیشگیرانه اندیشیده شده است