مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 08:252021-04-11سياسي

هیچ کشور توسعه یافته ای از طریق تکیه بر خارج پیشرفت نکرده است


رییس مرکز ارزیابی تحقق سیاست های کلی نظام گفت: هیچ کشور توسعه یافته ای از طریق تکیه بر خارج پیشرفت نکرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، و یکی خنثی سازی تحریم، این مسیر رفع تحریم را یکبار رفتیم و نشد، حالا سؤال این است که آیا مردم از این تجربه درس گرفتند؟ این راه تکیه به غرب برای رسیدن به پیشرفت بن بست است.

وی ادامه داد: به شرق هم نمی خواهیم تکیه کنیم، کشور خودش باید برنامه پیشرفت داشته باشد و روابط خارجی خود را متناسب با برنامه پیشرفتش تنظیم کند، اگر دولتی خواست با تکیه بر خارج پیشرفت کند این پروژه شکست خورده است، هیچ کشور توسعه یافته ای از طریق تکیه بر خارج پیشرفت نکرده است.

جبراییلی در پاسخ به این مطلب که ظاهرا ما همچنان با همان تفکر تکیه بر خارج وارد توافق با چین شدیم و در ساختار تفاوتی نکریم نیز تصریح کرد:  یکی از چیزهایی که باید به آن توجه کنیم بازار چین است، رکود این است که محصولی که تولید کردید به فروش نمی رسد، چین بازار بزرگی دارد، باید دید چقدر در این توافق دنبال این هستیم که در بازار چین حضور داشته باشیم، چقدر می خواهیم در قالب تأسیس شرکت به دستاوردهایی برسیم و در برابر تهدیدهایی که متوجه ماست مقابله کنیم، من اصلا در رویکردهای نظام این را نمی بینم که چون از آمریکا ناامید شدیم به سمت چین رفتیم، اصلا سیاست نظام این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیچ کشور توسعه یافته ای از طریق تکیه بر خارج پیشرفت نکرده است

هیچ کشور توسعه یافته ای از طریق تکیه بر خارج پیشرفت نکرده است