مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 08:152021-04-11سياسي

مسئولیت دولت در جبران خسارت قربانیان کرونا


یکی از ایده های نوظهور در زمینه حمایت از قربانیان، مسئولیت دولت در زمینه جبران خسارت از قربانیان است و از دسته قربانیان می توان افرادی را نام برد که در اثر یک حادثه اجتماعی و در نتیجه قصور دولت، - ایسنا/خراسان رضوی یکی از ایده های نوظهور در زمینه حمایت از قربانیان، مسئولیت دولت در زمینه جبران خسارت از قربانیان است و از دسته قربانیان می توان افرادی را نام برد که در اثر یک حادثه اجتماعی و در نتیجه قصور دولت، متحمل زیان و خسارتی اعم از مادی یا معنوی می شوند.

براساس این پژوهش، ظهور پر قدرت ویروس کوویدـ 19 را می توان از این دسته عوامل قربانی کننده دانست که واکنش دولت ها را در زمینه جبران خسارت طلب می کند.

یکی از پیامدهای انسانی این ویروس، مردن تعداد نسبتاً زیادی از انسان ها است که همراه با پوشش گسترده رسانه ای باعث ایجاد ناامنی روانی بسیاری در جهان شده است.

محققان در پژوهشی با عنوان مسئولیت دولت در جبران خسارت قربانیان کرونا آورده اند، فارغ از همه ابهامات، تردیدها و حتی منافعی که برای این ماجرا مطرح می شود، نکات حقوقی مهمی از باب مسئولیت دولت ها قابل طرح است.

این پژوهش توسط نسرین مهرا دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی انجام شده که نشان می دهد، از حیث حقوقی، بی تردید اپیدمی رخ داده مصداق یک قوه قهریه است که می توا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسئولیت دولت در جبران خسارت قربانیان کرونا

مسئولیت دولت در جبران خسارت قربانیان کرونا