مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 07:202021-04-11پزشكي

شناسایی ویروسی مرگبار در خفاش ها


مقامات بهداشتی استرالیا در خصوص ویروسی مرگبار که ممکن است از خفاش به انسان منتقل شود، هشدار دادند.

- جی پلاس ، به نقل از دیلی میل، مقامات بهداشتی استرالیای جنوبی پس از کشف ویروسی که ممکن است به انسان منتقل شده و سبب بیماری های خطرناکی شود، هشداری را در خصوص دوری از خفاش ها صادر کردند.

مقامات استرالیای جنوبی اعلام کردند این ویروس باعث بیماری هایی در انسان مانند هاری می شود؛ مسأله ای که ممکن است پس از بروز علائم آن مانند تشنج، فلج و هذیان گویی به مرگ فرد منجر شود.

مقامات بهداشتی استرالیای جنوبی با صدور بیانیه ای، از مردم خواستند تا با رفتن به مکان های سرباز، از تماس با خفاش ها جلوگیری کنند.

دکتر لوییز فلود (Louise Flood) از بخش مبارزه با بیماری های واگیردار وزارت بهداشت استرالیا گفت: این سومین باری است که لیزاویروس (ABL) در استرالیای جنوبی در خفاش ها تایید می شود.

دکتر فلود افزود: ABL یک بیماری شبیه هاری است که در صورت گزیده شدن یا خراشیده شدن با یک خفاش آلوده به انسان منتقل می شود و در صورتی که درمان تا بعد از ظهور علائم به تاخیر بیافتد، وضعیت بسیار کشنده است.

در حالی که تنها یک درصد از خفاش ها معمولا دارای ABL هستند، این دو مواجهه اخیر نگران کننده است و یاد آور یک مسأله مهم است که خفاش ها تنها باید از سوی افراد مناسب آموزش دیده شده و به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی ویروسی مرگبار در خفاش ها

شناسایی ویروسی مرگبار در خفاش ها