مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 07:152021-04-11سياسي

تفاهم نامه ایران-چین الزامی را برای جمهوری اسلامی تعیین نکرده است


نائب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: این تفاهم نامه در واقع برنامه جامع همکاری بین قدرت های نوظهور منطقه یعنی ایران و چین است که البته الزامی را برای جمهوری اسلامی تعیین نکرده است.

- عباس مقتدایی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تفاهم نامه ایران و چین اظهار داشت: اطلاعات این مفاد بعد از حضور وزیر امور خارجه در مجلس در اختیار نمایندگان قرار گرفت و اینکه گفته می شود اطلاعات مخفی بوده حرف غلطی است، اما در حالت کلی در دنیا جزییات قراردادهای استراتژیک منتشر نخواهد شد.

وی با بیان اینکه خلاصه ای از این تفاهم نامه در اختیار نمایندگان قرار گرفته، گفت: طبق قوانین، مجلس شورای اسلامی می تواند در قراردادها و تعهدات بسته شده ورود پیدا کند که در صحن علنی مجلس به بحث و بررسی به صورت شفاف گذاشته می شود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: چینی ها با حدود 80 کشور دیگر قراردادهایی مشابه قراردادهای استراتژیک بسته اند و این کشور حتی در زمان تحریم نفت مورد نیاز خود را از ایران خریداری می کرد.

تفاهم نامه الزامی را برای جمهوری اسلامی تعیین نکرده وی با بیان اینکه این تفاهم نامه در واقع برنامه جامع همکاری بین قدرت های نوظهور منطقه ایران و چین است، گفت: البته این تفاهم نامه الزامی را برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد نکرده است و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاهم نامه ایران-چین الزامی را برای جمهوری اسلامی تعیین نکرده است

تفاهم نامه ایران-چین الزامی را برای جمهوری اسلامی تعیین نکرده است