مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 06:352021-04-11اقتصادي

راه همیشگی جلوگیری از انتقال بیماری با کلید آسانسور


این روزها همه از کثیفی دکمه های آسانسور و احتمال انتقال بیماری ها از این طریق شنیده ایم، موضوعی که می تواند نگرانی هایی را برای بسیاری ایجاد کند، اما راه حلی هم برای جلوگیری از این چرخه انتقال بیماری وجود دارد.

بارها در مقالات مختلف خوانده ایم که کلید آسانسور می تواند عاملی جدی باشد برای انتقال بیماری ها؛ اما این موضوع تا چه میزان حاد است؟ محققان با مطالعه آسانسور در هتل ها، رستوران ها، بانک ها، دفاتر و فرودگاه ها دریافته اند که 313 واحد تشکیل دهنده کلنی جرم ها در هر سانتی متر مربع از سطح دکمه آسانسور در این مکان ها وجود دارد.

در همین مقیاس، فقط 8 واحد در توالت های عمومی وجود دارد.

در این راستا گفته می شود که دکمه های آسانسور تا 40 برابر از دست شویی های عمومی آلوده ترند و میکروب های بیش تری در خود دارند.

این آمار می تواند به میزان دقیقی حاد بودن انتقال بیماری و ویروس ها از طریق کلید آسانسور را نمایان کند، موضوعی که بدون شک نمی توان به سادگی از آن عبور کرد.

دانشمندان دریافته اند که دکمه های آسانسور همچنین ممکن است حاوی باکتری های معده باشد که می تواند مشکلات زیادی را برای فرد مبتلا ایجاد کند.

دکتر نیکلاس مون، که این تحقیق را انجام داده است، در این راستا می گوید: در یک ساختمان شلوغ، ممکن است در یک ساعت ده ها نفر دکمه های آسانسور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه همیشگی جلوگیری از انتقال بیماری با کلید آسانسور

راه همیشگی جلوگیری از انتقال بیماری با کلید آسانسور