مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 06:252021-04-11پزشكي

اسطوخودوس، گیاهی ضد ویروس


یک مربی مرکز تحقیقات داروهای گیاهی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با توجه به استقبال مردم از شیوه عطر درمانی، اسطوخودوس جایگاه مناسبی در این نوع طب مکمل کسب کرده و اثرات درمانی فراوانی مانند آرامبخشی، - ایسنا/لرستان یک مربی مرکز تحقیقات داروهای گیاهی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با توجه به استقبال مردم از شیوه عطر درمانی، اسطوخودوس جایگاه مناسبی در این نوع طب مکمل کسب کرده و اثرات درمانی فراوانی مانند آرامبخشی، ضد اسپاسم، ضد ویروسی، ضد انگلی، آنتی باکتریال، ضد دردی، حفاظت از دستگاه گوارشی، ضد التهابی، آنتی اکسیدان، آنتی موتاژنیکی، ضد سرطان، ضد اضطرابی، ضد افسردگی و ممانعت از تشکیل لخته توسط محققان گزارش شده است.

بهروز عزت پور در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: تریکومونیازیس شایع ترین بیماری غیرویروسی قابل انتقال از راه تماس جنسی است که سالیانه حدود 170 میلیون مورد از آن در دنیا گزارش می شود.

وی ادامه داد: این بیماری که توسط تک یاخته بیماری زای تریکوموناس واژینالیس به وجود می آید باعث صدمات و عوارضی ازقبیل زایمان پیش از موعد، تولد نوزادان کم وزن و سقط جنین می شود.

عزت پور عنوان کرد: امروزه اعتقاد بر این است که تریکوموناس واژینالیس با از بین بردن پروتئاز ترشحی گلبول های سفید، که آن را مسئول حفاظت سلول های غشایی موکوس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسطوخودوس، گیاهی ضد ویروس

اسطوخودوس، گیاهی ضد ویروس