مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 05:552021-04-11اقتصادي

گام به گام با سجام


شناسایی یکباره و واحد برای فعالیت در بازار سرمایه ساده ترین تعریفی است که می توان از «سجام» داشت - به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، سجام یا همان سامانه جامع اطلاعات مشتریان از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی و با هدف ارائه خدمات زیرساختی یکپارچه و فراگیر به فعالان بازار سرمایه به ویژه سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی و ایجاد درگاه واحد خدمات دهی به تمامی ارکان بازار، نهادهای مالی، ناشران و مخصوصاً سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی و در راستای اجرای قانون مبارزه با پول شویی (مصوب 1386) و قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (مصوب 1394) راه اندازی شده است.

ثبت نام در سامانه سجام برای هر فعالیت بورسی لازم است.

چرا ثبت نام در سامانه سجام ضروری است؟ کلیه فعالان بازار سرمایه کشور (بازار اوراق بهادار و بورس های کالا) اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، ایرانی و خارجی مکلف به ثبت نام در این سامانه هستند.

ثبت نام در این سامانه جایگزین ارائه تمامی مدارک و اطلاعات ضروری خواهد بود که اشخاص موظفند هنگام دریافت خدمات نسبت به ارائه آنها اقدام کنند.

مزایای سجامی شدن چیست؟ طبق قوانین و مقررات هرگونه خدمات دهی به مشتریان حقیقی و حقوقی در بازار سرمایه منوط به شناسایی و ثبت اطلاعات اشخاص است و ثبت نام در سجام یک بار برای همیشه و یک بار برای کلیه ارکان بازار از جمله تشکل های خود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گام به گام با سجام

گام به گام با سجام