مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 04:062021-04-11پزشكي

تایید آخرین یافته های علمی درباره کرونا/ به جای سطوح، هوا را جدی بگیرید


مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا به تازگی یافته های علمی اخیر را تأیید کرده و گفته خطر ابتلا به ویروس کرونا از روی سطوح کم و هوا عامل اصلی انتشار ویروس است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، سازمان جهانی بهداشت مدتی پیش اعلام کرد نتایج تازه ترین تحقیقات ثابت نکرده که احتمال انتقال ویروس کرونا به انسان از طریق دست زدن به اجسام مختلف، مثلا به دستگیره در، کیبورد کامپیوتر و نظایر آن وجود دارد.

به تازگی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا نیز یافته های علمی اخیر را تأیید کرده و گفته خطر ابتلا به ویروس کرونا از روی سطوح کم است.

سال گذشته همین موقع بود که اغلب مردم جهان نگران انتقال ویروس کرونا از طریق سطوح و اشیا بودند، مردم برای خرید دستکش های یک بار مصرف و همچنین مواد ضدعفونی کننده به داروخانه ها روی آوردند و این اقلام برای مدتی نایاب شد.

حالا در آخرین مقالات علمی آمده که انتقال ویروس کرونا از سطوح نادر است؛ جامعه پزشکی به مردم توصیه می کرد بسته ها، مواد غذایی، اسباب بازی، تلفن همراه، کارد و چنگال و انواع سطوح را ضدعفونی کنند، اما با گذشت بیش از یکسال از همه گیری ویروس کرونا در جهان، دانشمندان و محققان به این نتیجه رسیده اند که کووید 19 عمدتا از طریق سطوح و مواد غذایی منتقل نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تایید آخرین یافته های علمی درباره کرونا/ به جای سطوح، هوا را جدی بگیرید

تایید آخرین یافته های علمی درباره کرونا/ به جای سطوح، هوا را جدی بگیرید