مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 13:452021-04-10اجتماعي

افزوده شدن مناطق قرخود، خمبی و سرای به مجموعه ذخیره گاه زیست کره گلستان


مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از افزوده شدن مناطق حفاظت شده قرخود، خمبی و سرای در این استان به مجموعه ذخیره گاه زیست کره گلستان خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از افزوده شدن مناطق حفاظت شده قرخود، خمبی و سرای در این استان به مجموعه ذخیره گاه زیست کره گلستان خبر داد.

اله پور در گفت و گو با ایسنا گفت: تلاش های مدیریتی و کارشناسی این اداره کل برای پیوستن زیستگاه های جامانده واقع درشرق پارک ملی گلستان به محدوده ذخیره گاه زیست کره گلستان نتیجه داده و سازمان حفاظت محیط زیست کشور پس از چندین جلسه بحث و بررسی فنی با حضور کارشناسان محیط زیست استان های خراسان شمالی و گلستان، نقشه نهایی ذخیره گاه یادشده را با افزودن منطقه حفاظت شده قرخود، پناهگاه حیات وحش تخت ایران(غیرمصوب) و رویشگاه های کوهستانی لاله واژگون و زعفران کوهی در کوه های خمبی و سرای ابلاغ کرد.

وی افزود: بدین ترتیب برنامه مدیریت، طبق نقشه پهنه بندی جدید طرح ریزی خواهد شد که در آن علاوه بر حفاظت پایدار و یکپارچه از تنوع زیستی در مجموعه گلستان، اقدامات ویژه ای نیز در راستای فقرزدایی و جلب مشارکت جوامع محلی در مدیریت ذخیره گاه زیست کره گلستان پیش بینی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزوده شدن مناطق قرخود، خمبی و سرای به مجموعه ذخیره گاه زیست کره گلستان

افزوده شدن مناطق قرخود، خمبی و سرای به مجموعه ذخیره گاه زیست کره گلستان