مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 12:352021-04-10اقتصادي

تجمع مردم روستای حسین آباد جنگل در نیشابور برای حل مشکل آب کشاورزی


جمعی از اهالی حسین آباد جنگل از توابع بخش میان جلگه نیشابور در اعتراض به کم آبی و عدم استفاده از چاه عمیق آب کشاورزی در مقابل اداره اراضی و املاک آستان قدس نیشابور تجمع کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در نیشابور، مردم روستای حسین آباد جنگل از توابع بخش میان جلگه امروز در مقابل اداره املاک و اراضی آستان قدس نیشابور در واکنش به کم آبی و عدم امکان بهره برداری از چاه عمیق آستان قدس تجمع کردند.

اگرچه در این روستا چهار حلقه چاه عمیق وجود دارد که جزو موقوفات آستان قدس رضوی است اما ساکنین این روستا با کمبود آب مواجه هستند، چراکه آنان سال ها قبل امتیاز بهره برداری از دو حلقه چاه را به دو روستای دیگر فروخته اند و از دو حلقه چاه باقیمانده، چاهی هم که فشار بیشتری دارد بر اساس تنظیم قرارداد اجاره در اختیار فردی است که در مزایده برنده شده است.

در شرایطی که تمامی اراضی روستای حسین آباد جنگل و 4 حلقه چاه عمیق این روستا جزو موقوفات آستان قدس رضوی است و متولی موقوفات نیز در راستای برآورده ساختن نیات واقفین مجبور به اجاره دادن اراضی و چاه ها است در این راستا چاه مورد اختلاف اهالی این روستا را طی مراحل قانونی و برگزاری مزایده تا سال 1401 به اجاره داده است و عملاً به لحاظ حقوقی امکان فسخ قرارداد وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجمع مردم روستای حسین آباد جنگل در نیشابور برای حل مشکل آب کشاورزی

تجمع مردم روستای حسین آباد جنگل در نیشابور برای حل مشکل آب کشاورزی