مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 11:252021-04-10اقتصادي

متولیان تجارت منتقد مصوبه دولت شدند/توقف تولید با مصوبه مبهم دولت+ سند


مبهم بودن حقوق گمرکی و مبنای ارز محاسباتی واردات مواد اولیه تولید در مصوبه دولت صدای متولیان تجارت را هم درآورد به گونه ای که پس از گمرک، وزارت صمت نیز برای رفع ابهام پیشنهادی به دولت ارائه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، وزارت صمت برای تغییر نرخ ارز برای محاسبه ورودی و سود بازرگانی صادرات و واردات در مصوبه دولت پیشنهاد جدید ارائه کرد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به تغییر مبنای نرخ ارز برای محاسبه ورودی و سود بازرگانی در قانون بودجه سال 1400 و نیز با توجه به تأثیر تغییر ایجاد شده در فضای کسب و کار کشور، پیشنهاد اصلاح آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات موضوع مصوبه مربوط به تغییر نرخ ارز برای محاسبه ورودی و سود بازرگانی در قانون بودجه سال 1400 را جهت بررسی و تصویب، به هیئت دولت ارایه کرده است.

با این پیشنهاد، بعد از گمرک، وزارت صمت نیز به جمع منتقدان مصوبه هیات وزیران برای حقوق گمرکی و مبنای محاسباتی ارز کالاهای وارداتی پیوست.

پیش از این دولت نرخ سامانه مبادله الکترونیکی (ای.

تی.

اس) در روز اظهار و مطابق ماده (14) قانون امور گمرکی اعلام شده است.

  همچنین مطابق مفاد جزء (2) بند (و) تبصره (7) قانون مذکور،  در سال 1400 نرخ چهاردرصد (4%) حقوق گمرکی مذکور در صدر بند (د) ماده (1) قانون امور گمرکی برای کالاهای اساس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متولیان تجارت منتقد مصوبه دولت شدند/توقف تولید با مصوبه مبهم دولت+ سند

متولیان تجارت منتقد مصوبه دولت شدند/توقف تولید با مصوبه مبهم دولت+ سند