مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 11:202021-04-10پزشكي

پاندمی کرونا کی تمام می شود؟


محققان می گویند با وجود این که کشف واکسن کرونا فصل جدیدی را در مبارزه و مهار کرونا گشوده است، اما همچنان عوامل مختلفی در ریشه کردن این پاندمی دخیل بوده و تحقق آن نیاز به برنامه ریزی جامعی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، آنا به نقل از mckinsey نوشت: کشف واکسن کرونا و آغاز واکسیناسیون آن مرحله جدیدی در مبارزه با این ویروس همه گیر است و نتایج آن حکایت از کاهش آمار و اثربخشی آن دارد، ولی از سوی دیگر آمار بالای ابتلا ها و مرگ و میر ها و دسترسی نابرابر به واکسن نشان می دهد که تا حد زیادی این روند پیشرفت ها شکننده است.

با توجه به این که میزان شیوع کرونا و همچنین دسترسی به واکسن آن در نقاط مختلف دنیا متفاوت است، کارشناسان حوزه بهداشت و درمان آینده متمایزی را برای نقاط مختلف دنیا پیش بینی کرده اند.

زمان دستیابی به واکسن بزرگترین عامل پایان همه گیری خواهد بود.

با وجودی که سطح مصونیت از عفونت در نقاط مختلف جهان متفاوت است، اما اقبال جمعی برای دریافت واکسن (با توجه به فراوانی آن) در همه جای اروپا، انگلستان و آمریکا تقریباً مشابه است و بر همین اساس این احتمال وجود دارد تا در صورت سرعت بخشیدن به توزیع واکسن، تأثیر آن بر میزان بستری ها ایمنی جمعی و همچنین شرایطی که اثربخشی واکسن ها را کاهش ندهد در سه ماهه سوم سال 2021 انگلستان و آمریکا و در سه ماهه چهار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاندمی کرونا کی تمام می شود؟

پاندمی کرونا کی تمام می شود؟