مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 11:202021-04-10بين الملل

نخستین اظهارات هواپیماربای ارتفاع پست پس از آزادی/ ما دزد نیستیم


نخستین اظهارات هواپیماربای ارتفاع پست پس از آزادی/ ما دزد نیستیم پرواز شماره 1493 اهواز ـ بندرعباس، خبرسازترین پرواز 23 آذرماه سال 1379 بود؛ پروازی پرماجرا که زمینه تولید فیلم “ارتفاع پست” شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسینماروزان و به نقل از روزنامه جام جم، در این ماجرای پرهراس، هواپیمای یاک 40 با همدستی چهار هواپیماربا برای دقایقی ربوده شد و ناگهان فضای محدود داخل هواپیما تبدیل به یک جنگ تمام عیار میان هواپیمارباها و گارد امنیت پرواز شد.

درگیری اما به سرعت تمام شد و نیروهای امنیتی ایران دوباره کنترل هواپیما را به دست گرفتند.

پس از دستگیری هواپیماربایان، برای چهار متهم اصلی یعنی خالد و رسول حردانی و شهرام و فرهنگ حکم اعدام و برای بعضی دیگر، حکم زندان صادر شد، اما چند سال بعد، احکام اعدامی ها به زندان طولانی مدت تبدیل شد.

20 سال پس از این ماجرا و در حالی که چهار متهم اصلی هنوز در زندان بودند، فروردین ماه امسال و به مناسبت زادروز حضرت مهدی، درخواست عفو ابراهیم حاتمی کیا ـ فیلمساز ایرانی ـ و موافقت سید ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه حکم آزادی آنان از زندان امضا شد.

رسول حردانی، یکی از هواپیمارباها که حالا40ساله است در گفت وگو با روزنامه جام جم از ماجرای هواپیمایی ربایی در سال 79 می گوید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین اظهارات هواپیماربای ارتفاع پست پس از آزادی/ ما دزد نیستیم

نخستین اظهارات هواپیماربای ارتفاع پست پس از آزادی/ ما دزد نیستیم