مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 11:052021-04-10بين الملل

فعالیت زیر چتر طالبان؛ حضور القاعده در 18 ولایت افغانستان


یک گزارش تازه نشان می دهد که اعضای القاعده در 18 استان افغانستان زیر چتر طالبان فعالیت می کنند و همین امر تهدیدهای امنیتی زیادی را متوجه مردم افغانستان کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، لانگ وار ژورنال نوشت: افراد شبکه القاعده هم اکنون در استان های بدخشان، بلخ، فاریاب، فراه، غزنی، هلمند، جوزجان، کاپیسا، کابل، قندهار، کنر، خوست، لوگر، ننگرهار، تخار، پکتیا، ارزگان و زابل حضور فعال دارند.

مقام های افغان نیز می گویند علاوه بر آن، حملاتی علیه القاعده در این ولایات و همچنین نیمروز در غرب و پکتیکا در شرق انجام داده اند.

تعداد کل اعضای القاعده و ملیت های آنها دقیقا مشخص نشده است.

اما کمیته نظارت بر تحریم های سازمان ملل متحد برآورد کرده است که این شبکه بین 400 تا 600 فرد در افغانستان دارد که از ملیت های مختلف به ویژه عرب هستند.

این افراد چند دهه است که در جغرافیای افغانستان و پاکستان حضور دارند و در زمینه های مختلف از جمله بمب گذاری و تبلیغات تجربه دارند.

در گزارش لانگ وار ژورنال که براساس گفت وگو با منابع مختلف تهیه شده، آمده است که شبه نظامیان عضو القاعده در ماه های اخیر و به ویژه پس از امضای توافقنامه صلح آمریکا با طالبان در بسیاری از حملات نظامی در استان های افغانستان دست داشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت زیر چتر طالبان؛ حضور القاعده در 18 ولایت افغانستان

فعالیت زیر چتر طالبان؛ حضور القاعده در 18 ولایت افغانستان