مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 10:502021-04-10اقتصادي

طرحی برای هدایت نقدینگی ها به سمت بازار سهام


طرح مالیات بر عایدی سرمایه مطابق اظهارات مدافعان آن با هدف افزایش منابع عمومی دولت، ایجاد عدالت اجتماعی، کاهش فاصله طبقاتی و تنظیم فعالیت بخش های مختلف اقتصادی در بودجه سالانه قرار گرفته است.

- بورس تابناک ، محمد محمدی، مدیر مشاوره خدمات مالی شرکت تامین سرمایه امید در خصوص مالیات بر عایدی سرمایه گفت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه مطابق اظهارات مدافعان آن با هدف افزایش منابع عمومی دولت، ایجاد عدالت اجتماعی، کاهش فاصله طبقاتی و تنظیم فعالیت بخش های مختلف اقتصادی در بودجه سالانه قرار گرفته است.

وی در این خصوص بیان داشت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه به عنوان یکی از پایه های مالیاتی مطرح و در دستور کار مجلس یازدهم برای تایید و تصویب و ابلاغ آن به عنوان قانون قرار گرفته و یکی از منابع پایه مالیاتی خواهد بود.

این طرح، فارغ از توانایی آن برای افزایش منابع عمومی دولت در بودجه سالانه، دارای یک کارکرد اصلی است که همان تنظیم بازار و ممانعت از ایجاد سوداگری در بخش های غیر مولد اقتصادی و کالاهای مصرفی از جمله خودرو خواهد بود.

مدیر مشاوره خدمات مالی شرکت تامین سرمایه امید در ادامه افزود: بدون شک پتانسیل برخورداری اقتصاد کشور از حجم بالای نقدینگی، لزوما نشات گرفته از فعالیت های مولد اقتصادی هم نبوده و می تواند با هدف قرار دادن بازارها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرحی برای هدایت نقدینگی ها به سمت بازار سهام

طرحی برای هدایت نقدینگی ها به سمت بازار سهام