مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 10:402021-04-10سياسي

دولت در قبال کودکان کار وخیابان مسئولیت پذیر نیست


رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به اینکه دولت در قبال کودکان کار و خیابان مسئولیت پذیر نیست ،گفت:حوزه اجتماعی دغدغه دولت نیست و عزمی برای اجرای تکلیف قانونی خود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سید حسن موسوی چلک در برنامه تلویزیونی غیرمحرمانه با موضوع کودکان کار و خیابان گفت: کودکی که در خیابان کار می کند، می خوابد و زندگی می گذراند، کودک خیابان است.

بنابراین؛ ما در کشور کودک خیابانی داریم که درصد عمده آن کودکانی هستندکه به هر دلیل مجبور به انجام کار برای تأمین معیشت خانواده هستند.

وی اضافه کرد: در ماده 80 قانون کار، کار کودک 15 تا 18 سال را به رسمیت شناخته ایم و عبارت کارگر نوجوان در قانون کار جمهوری اسلامی ایرانی آمده است.

در اصل 29 قانون اساسی، تکالیفی به صورت مشخص برای دولت تصریح شده و در این اصل، به تکلیف دولت در خصوص رفاه اجتماعی آحاد مردم تاکید شده است.

وی با بیان اینکه در قبال کودک کار کشور که برخی نان آوران کوچک خانواده خود هستند، مسئولین قانونی وجود دارد، گفت: مسئول اجرای ممنوعیت کار کودکان زیر 15 سال، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می باشد.

کودکانی که در خیابان به کار مشغول هستند از جمله کودکان بدسرپرست یا بی سرپرست به شمار می آیند که طبق قانون حمایت از کودکان بدسرپرست و بی سرپرست سازمان بهزیستی کشور م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت در قبال کودکان کار وخیابان مسئولیت پذیر نیست

دولت در قبال کودکان کار وخیابان مسئولیت پذیر نیست