مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 10:352021-04-10دانش

ضرورت استفاده از تجارب دانشمندان برتر در توسعه همکاری با صنعت


مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم بر ضرورت استفاده از تجارب دانشمندان برتر در توسعه همکاری با صنعت تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمد سعید سیف در خصوص استفاده از تجارب دانشمندان و اعضای هیئت علمی برتر در توسعه همکاری با جامعه و صنعت گفت: طی دهه های اخیر روند تحول و پیشرفت در ساختار و فعالیت دانشگاه ها و مراکز علمی کشور بسیار قابل توجه بوده است.

خوشبختانه در این مسیر دانشگاه ها به تدریج علاوه بر وظیفه آموزش و تربیت نیروی متخصص، مباحث پژوهش و نوآوری را نیز توسعه داده اند.

سیف تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به نیازها و مسائل کشور، ضروری است دانشگاه ها به صورت گسترده تر در پاسخ گویی به نیازهای کشور نقش ایفا نموده و اثربخشی مناسبی در بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی جامعه داشته باشند.

مسلماً این هدف مستلزم روش ها و الگوهای جدید بوده و باید بتوان این هدف را به درستی معرفی و با روش های تشویقی مناسب به اجرا گذاشت.

وی با بیان اینکه درس آموخته ها و تجارب پیشکسوتان و دانشمندان برتر در این حوزه می تواند الگوهای مناسبی در حوزه های مختلف مدیریتی و ساختار دانشگاه ها و مراکز علمی فراهم آورد، افزود: بدیهی است این گونه تجارب و پیشنهادها بایستی مورد تجزیه و تحلیل های کامل تر قرار گرفته و حسب شرایط و مأمو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت استفاده از تجارب دانشمندان برتر در توسعه همکاری با صنعت

ضرورت استفاده از تجارب دانشمندان برتر در توسعه همکاری با صنعت