مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 10:302021-04-10سياسي

10 استاندارد ملی جدید آزمایشگاهی تدوین شد


معاونت علمی و فناوری اعلام کرد که شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی توانست در سال گذشته 10 استاندارد جدید در حوزه آزمایشگاه را تدوین کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، سال گذشته با تلاش شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 10 استاندارد جدید در این حوزه تدوین شد.

یکی از رسالت های مهم شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداردسازی فعالیت های آزمایشگاهی است.

شبکه تلاش می کند تا از روش های گوناگون مانند حمایت از آزمایشگاه ها در زمینه کالیبراسیون تجهیزات، استقرار استاندارد ISO/IEC 17025، آموزش مدیران، ارتقای کیفیت خدمات و تدوین استانداردها این موضوع را محقق کند.

در واقع انجام آزمون در آزمایشگاه ها بر اساس روش های درست و صحه گذاری شده و بر اساس استاندارد، موجب اطمینان از نتایج و افزایش اثربخشی آن می شود.

سال گذشته شبکه آزمایشگاهی 25 عنوان استاندارد را به منظور تدوین به سازمان استاندارد پیشنهاد داد که از این میان، 10 مورد برای تدوین به عنوان استاندارد ملی پذیرفته شد.

این استانداردها در زمینه روش انجام آزمون است و در کمیته های مختلف صنایع شیمیایی، فلزشناسی، آب و آبفا، اندازه شناسی و مهندسی پزشکی، مطرح و بررسی شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 استاندارد ملی جدید آزمایشگاهی تدوین شد

10 استاندارد ملی جدید آزمایشگاهی تدوین شد