مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 11:152021-03-09پزشكي

پیوند کلیه از بیماران مرگ مغزی در اردبیل انجام نمی شود


مدیر انجمن بیماران کلیوی استان اردبیل گفت: هنوز وعده مسئولان مبنی بر انجام پیوند کلیه از بیماران مرگ مغزی در اردبیل تحقق پیدا نکرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدرضا جمالی پیش از ظهر سه شنبه در آستانه 21 اسفند روز جهانی کلیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از 900 میلیون نفر در دنیا درگیر بیماری کلیه هستند که متأسفانه این بیماری خسارت های سنگینی را به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: افراد گرفتار این بیماری در صورت نیاز به دستگاه دیالیز باید روزانه چهار ساعت و در هفته دو تا سه روز از این دستگاه استفاده کنند که در کنار هزینه های سنگین، افت فشار و به هم ریختگی اعصاب بیماران را نیز به همراه داشته است.

مدیر انجمن بیماران کلیوی استان اردبیل از همراهی و کمک خیرین در جهت کمک و مساعدت به بیماران قدردانی کرد و گفت: ما در استان اردبیل بیش از یک هزار و 303 نفر بیمار کلیوی داریم که 829 نفر از آنها گرفتار بیماری نارسایی، دیالیز و پیوند کلیه در اردبیل زندگی می کنند.

جمالی افزود: این بیماران به صورت مرتب مورد آزمایش قرار می گیرند و هزینه هر بار دیالیز نیز 900 هزار تومان است که با کمک انجمن این فعالیت ها به صورت رایگان انجام می شود.

وی به فرسودگی دستگاه های دیالیز بیماران کلیوی اشاره کرد و ادامه داد: 45 دستگاه دیالیز در بیمارستان بوعلی و 30 دستگاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیوند کلیه از بیماران مرگ مغزی در اردبیل انجام نمی شود

پیوند کلیه از بیماران مرگ مغزی در اردبیل انجام نمی شود