مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 10:552021-03-09سياسي

آمادگی ایران برای میزبانی از دانشگاه های باستانی جهان


جمهوری اسلامی ایران در راستای احیای دوباره جایگاه جهانی جندی شاپور آمادگی خود را جهت میزبانی از رؤسای دانشگاه های با قدمت و باستانی جهان در جندی شاپور اعلام می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، منصور غلامی در کنگره بین المللی جندی شاپور که صبح امروز به صورت حضوری و مجازی برگزار شد به نقش پیشرو و جایگاه سازنده میراث علمی دانشگاه جندی شاپور باستان در تکوین تاریخ علم جهان اشاره کرد و گفت: میراث علمی آموزشی این دانشگاه ایرانی در 18 قرن پیش تأثیر مستقیم و آشکاری بر شکل گیری مفهوم دانشگاه با رویکرد نوین جهانی داشته است.

در واقع اصل تعهد به مقوله علم و هنجار سازی علمی به عنوان مفهومی متعالی در تکوین تمدن جهانی از دیگر وجوه اثر بخش دانشگاه جندی شاپور باستان است.

وی در ادامه تصریح کرد: در دانشگاه جندی شاپور؛ احترام به تنوع فرهنگی، مدارا؛ کرامت انسانی و پرهیز از خشونت و تعصب و گرایشات انحصار گرایانه علمی از مهم ترین مؤلفه های بنیادین است که در اساس نامه این دانشگاه کهن همواره پاس داشته می شد.

این وضعیت در قیاس با شرایط کنونی جامعه جهانی و شکاف دانشی و انحصار گرایی برخی قدرت های جهانی در زمینه علم؛ عظمت نگرش بالنده بنیانگذاران جندی شاپور را هویدا می سازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی ایران برای میزبانی از دانشگاه های باستانی جهان

آمادگی ایران برای میزبانی از دانشگاه های باستانی جهان