مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 10:402021-03-09اقتصادي

کاهش صادرات فرش دستباف/ صادرات فرش نباید مشمول رفع تعهد ارزی باشد


رییس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه صادرات فرش دستباف در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزشی کاهشی و از لحاظ وزنی افزایشی بوده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس فرحناز رافع رییس مرکز ملی فرش ایران امروز در یک نشست خبری با اشاره به هویت بخشی به دو بانک و چند صندوق را معرفی کند و در این راستا هفته آینده تفاهمنامه های با بانک کارآفرینی برای فروش اقساطی فرش و حمایت از زنجیره تولید خواهیم داشت.

وی به وضعیت صادرات فرش دستباف اشاره کرد و گفت: آمار مقایسه ای سال 1399 نسبت به سال 1398 نشان می دهد که صادرات فرش دستباف به لحاظ وزنی 16.

4 درصد افزایش داشته است اما به لحاظ ارزشی کاهش داشته است.

  ارفع افزود: بیش از 2 میلیون نفر در حوزه فرش دستباف شاغل هستند که در این حوزه فعالیت های مستمر و غیر مستمر دارند و بیش از 261 هزار نفر از قالیبافان ما نیز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

  رییس مرکز ملی فرش دستباف اظهار داشت: در بودجه سال 1400 برای بیمه 191 هزار قالیباف بودجه تخصیص یافت است که در هفته گذشته با حضور معاون اول رییس جمهوری افزایش 20 درصدی شماره بیمه شدگان و رسیدن این تعداد به حدود 313 هزار نفر در بودجه سال 1400 را خواستار شدیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش صادرات فرش دستباف/ صادرات فرش نباید مشمول رفع تعهد ارزی باشد

کاهش صادرات فرش دستباف/ صادرات فرش نباید مشمول رفع تعهد ارزی باشد