مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 10:402021-03-09پزشكي

مشاهده 12 مورد کرونای انگلیسی در فارس/ ویروسی با شدت سرایت و قدرت بیماری زایی مضاعف


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی 12 مورد کرونای انگلیسی در چند شهرستان استان از جمله شیراز خبر داد و گفت: از این 12 مورد تا کنون یک نفر فوت کرده است.

- عبدالرسول همتی در گفت وگو با فارس با اشاره به اینکه در شهر شیراز سه نفر به این ویروس مبتلا شده اند، اظهار داشت: این 12 نفر که یک نفر از آنها فوت شده است، تحت درمان قرار گرفته اند.

وی تفاوت ی با کرونای معمولی را شدت سرایت و قدرت بیماری زایی بیشتر عنوان کرد و افزود: افراد درگیر به کرونای انگلیسی سریع تر به مرحله حاد بیماری می رسند، همچنین تفاوت دیگر کرونای انگلیسی در ابتلای کودکان و نوجوانان در کنار افراد میانسال و سالمند است که خوشبختانه در میان مبتلایان استان فارس تاکنون موردی از ابتلای کودکان و نوجوانان مشاهده نشده است.

همتی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مورد این 12 بیمار اظهار داشت: به محض شناسایی این بیماران، خانواده فرد و تمام افرادی که طی 14 روز گذشته با فرد مبتلا تماس داشته اند شناسایی شده و تحت مراقبت قرار گرفته اند.

احتمال ورود سومین مرحله واکسن تا پایان اسفند ماه جاری معاون بهداشت دانشگاه در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به ورود دو مرحله واکسن به استان فارس توضیح داد: در مرحله اول 4200 و در مرحله دوم 460 دوز واکسن کرونا وارد استان و با اولویت تزریق به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده 12 مورد کرونای انگلیسی در فارس/ ویروسی با شدت سرایت و قدرت بیماری زایی مضاعف

مشاهده 12 مورد کرونای انگلیسی در فارس/ ویروسی با شدت سرایت و قدرت بیماری زایی مضاعف