مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 10:052021-03-09بين الملل

سنگینی سایه سناتور آمریکایی بر سیاست خارجی بایدن


طبق گزارش نشریه آمریکایی، «باب منندز» سناتور دموکرات و رییس کمیته روابط خارجی سنا فردی است که در صورت نادیده گرفته شدن از سوی بایدن، می تواند مانعی بر سر راه سیاست خارجی دولت جدید آمریکا از جمله برجام باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نشریه آمریکایی پالتیکو در گزارشی با عنوان راه سیاست خارجی بگیرد، در اشتباه است.

به نوشته این گزارش، رییس کمیته روابط خارجی سنا پیشتر هم این نقش را ایفا کرده و شیوه انجام امور بین المللی دولت اوباما را دوست نداشت.

به نظر منندز، اوباما طوری در ارتباط با سیاست خارجی عمل می کرد که گویی تنها در حوزه  اختیار کاخ سفید قرار دارد و در نتیجه این عدم تعامل، منندز کارها را برای رییس جمهور سابق بخصوص در حوزه هایی که نیازمند تصویب کنگره بود، دشوارتر می کرد.

این سناتور 67 ساله که سه دوره است در سنای آمریکا عضویت دارد و سال ها هم عضو مجلس نمایندگان بوده، به نشریه آمریکایی پالتیکو گفت اغلب از اوباما که به جای مشورت با قانون گذاران پیش از تصمیم گیری، تنها آن ها را از تصمیماتش باخبر می کرد، ناامید می شد.

پالتیکو افزود: منندز در نهایت در چند مورد در طرف مقابل کاخ سفید قرار گرفت که از جمله آن ها توافق هسته ای ایران و پیشنهاد اوباما برای تنظیم مجدد روابط با کوبا بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنگینی سایه سناتور آمریکایی بر سیاست خارجی بایدن

سنگینی سایه سناتور آمریکایی بر سیاست خارجی بایدن