مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 10:052021-03-09دانش

دانشگاه جندی شاپور از نگاه وزیر علوم


جمهوری اسلامی ایران در راستای احیای دوباره جایگاه جهانی جندی شاپور آمادگی خود را جهت میزبانی از روسای دانشگاه های با قدمت باستانی جهان در جندی شاپور اعلام می دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، منصور غلامی وزیر علوم و تحقیقات در کنگره بین المللی جندی شاپور گفت: آنچه که امروز برای آن گرد هم آمدیم بزرگداشت نقش و جایگاه سازنده میراث علمی و اهمیت آن در تکوین تاریخ علم جهان و میراث علمی و آموزشی این دانشگاه ایرانی در 18 قرن پیش است.

وی افزود: شکل گیری مفهوم دانشگاه با رویکرد نوین دانشگاهی نشان از وجود نگاهی عمیق و گسترده و دانش محور در زمان تشکیل این دانشگاه باستانی جندی شاپور بوده است.

اصل تعهد به علم و هنجار سازی علمی به عنوان مفهمومی جهانی از دیگر وجوه اثر بخشی دانشگاه جندی شاپور باستان است.

غلامی ادامه داد: در دانشگاه جندی شاپور احترام به تنوع فرهنگی، مدارا، کرامت انسانی و پرهیز از خشونت و تعصب و گرایشات انحصار گرایانه علمی از مهم ترین مولفه های بنیادین است که در اساسنامه این دانشگاه کهن همواره پاس داشته می شد.

این وضعیت در قیاس با شرایط کنونی جامعه جهانی و شکاف دانشی و انحصار گرایی برخی قدرت های جهانی در امر علم عظمت نگرش بالنده بنیانگذاران جندی شاپور را هویدا می سازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه جندی شاپور از نگاه وزیر علوم

دانشگاه جندی شاپور از نگاه وزیر علوم