مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 10:052021-03-09اقتصادي

ضرورت تقویت مبادلات اقتصادی میان ایران و قزاقستان/ گیلان نقش محوری دارد


رییس سازمان صمت گیلان با اشاره به نزدیکی این استان به بنادر قزاقستان بر ضرورت تقویت مبادلات اقتصادی میان دو کشور ایران و قزاقستان از طریق گیلان تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فرهاد دلق پوش ظهر سه شنبه در سمینار وبینار آشنایی با بازارهای ایران و قزاقستان، گفت: استان گیلان با برخورداری از سه بندر مهم انزلی، کاسپین و بندر آستارا یک مسیر مطمئن و ایده آل برای تجارت با کشور قزاقستان می باشد.

رییس سازمان صمت گیلان گفت: فعالان اقتصادی و تجاری ایران و قزاقستان می توانند نقش مهمی در استفاده از کریدور شمال و جنوب حوزه خزر ارائه دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه میزان صادرات بین ایران و قزاقستان 107 میلیون دلار در سال گذشته بوده است، گفت: با توجه به ظرفیت های هر دو کشور این میزان صادرات اندک بوده و باید در جهت افزایش مبادلات تجاری تلاش بیشتری داشته باشیم.

رییس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه ایران حداقل 85 هزار واحد تولیدی بزرگ، متوسط و کوچک دارد، اضافه کرد: دو میلیون و 600 هزار نفر در این واحدها مشغول به فعالیت هستند و این ظرفیت در گیلان حدود سه هزار واحد صنعتی و تولیدی با بیش از 82 هزار اشتغال مستقیم است.

وی ادامه داد: رتبه گیلان از نظر جایگاه صنعتی نهم و از نظر ایجاد اشتغال صنعتی، دوازدهم در سطح کشور بوده که می تواند در این مسیر ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت تقویت مبادلات اقتصادی میان ایران و قزاقستان/ گیلان نقش محوری دارد

ضرورت تقویت مبادلات اقتصادی میان ایران و قزاقستان/ گیلان نقش محوری دارد