مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 09:052021-03-09سياسي

مبارزه با ظلم سیره عملی زندگی امام موسی کاظم (ع)


مبارزه با ظلم سیره عملی زندگی امام موسی کاظم (ع) بود.

- ایسنا/زنجان امام جمعه سلطانیه گفت: مبارزه با ظلم سیره عملی زندگی امام موسی کاظم (ع) بود.

حجت الاسلام عمران حسینی نسب در گفت وگو با ایسنا، با تسلیت شهادت حضرت امام کاظم (ع) با اشاره به قرارگیری دوران امامت این امام شیعیان در دوران خلفای عباسی، اظهار کرد: ظلم در این دوران بیداد می کرد تا جایی که خلفای عباسی در ظلم و استبداد، گوی سبقت را از هم می ربودند.

وی با بیان اینکه در بین خلفای عباسی، هارون الرشید شخصیتی مرموز و متناقض داشت، تصریح کرد: این خلیفه عباسی، ظلم و عدل، رحم و خشونت و ایمان و کفر را در خود جمع کرده و تظاهر به دین داری و دین دوستی در بین مردم زمان خود می کرد.

امام جمعه سلطانیه با تاکید بر اینکه امام موسی کاظم (ع) نیز در برابر ظلم هارون ساکت ننشست تا جایی که همین امر سبب کینه آن ها شد، عنوان کرد: نفی مشروعیت آن ها و توجیه شیعیان به همکاری نکردن با آنان و نفوذ در حاکمیت عباسی برای کاهش فشار سیاسی، امنیتی و اقتصادی شیعیان و علویون از اقدامات امام هفتم در مقابله با خلفای جورِ عباسی بود.

حسینی نسب یادآور شد: امام موسی کاظم (ع) در دوران امامت خود با رعایت تقیه تلاش کردند تا شیعیان را رهبری و اداره کنند ولی در این مسیر بسیار شکنجه شدند و سال های بسیاری از عمر ایشان در زندان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با ظلم سیره عملی زندگی امام موسی کاظم (ع)

مبارزه با ظلم سیره عملی زندگی امام موسی کاظم (ع)