مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 08:452021-03-09پزشكي

کودکان، سالمندان و بیماران از تماس با ماهی قرمز پرهیز کنند


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان خوزستان گفت: ماهی های قرمز هیچ گونه عوارض پوستی ندارند اما کودکان، سالمندان و افرادی که سیستم ایمنی پایینی دارند، - از تماس با ماهی قرمز پرهیز کنند.

رضا اسدی در گفت وگو با خبرنگار مهر ، ضمن اشاره به مسئله نگهداری و نکات بهداشتی ماهی های قرمز شب عید، بیان کرد: ماهیان قرمز جز گونه های بومی کشور محسوب می شوند و این ماهیان بی خطر هستند.

وی افزود: بیمارهای بسیار نادری می توانند ازاین گونه ماهی ها به انسان سرایت پیدا کند اما در کل جز گونه های سالم تلقی می شوند و در برخورد و شرایط نگهداری آنها باید دقت بسیاری را داشته باشیم؛ به عنوان مثال مکانی که ماهی در آن نگهداری می شود، بسیار حائز اهمیت است و توصیه می شود ماهی ها و تا حد امکان در آکواریوم ها با رعایت شرایط بهداشتی نگهداری شوند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان خوزستان ادامه داد: آب مصرفی شهری را نباید برای این موجودات به صورت مستقیم استفاده کنیم و نیاز است برای مدتی آب در حالت راکد قرار بگیرد تا کلر موجود در آن از بین برود.

اسدی تأکید کرد: تعویض آب ماهی ها هر دو - سه روز الزامی است و نیازی به تعویض تمامی آب محفظه نگهداری نیست و اگر حدود 30 درصد از آب مخزن تازه شود، کفایت می کند؛ همچنین استفاده از محلول نمک خوراکی سه درصد برای شست وشو محل نگه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان، سالمندان و بیماران از تماس با ماهی قرمز پرهیز کنند

کودکان، سالمندان و بیماران از تماس با ماهی قرمز پرهیز کنند