مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 07:452021-03-09پزشكي

تنها و طرد شده مثل زنان مطلقه


انگ بیوگی، هراس اجتماعی، تبدیل شدن به طعمه جنسی، احساس ناامنی در زندگی روزمره، استیصال و درماندگی، طرد اجتماعی، مشکلات اقتصادی و عدم حمایت های اجتماعی تنها بخشی از تجربیات زنان مطلقه در زندگی روزمره است.

- اگرچه طلاق تمام بخش های جامعه اعم از همسران، فرزندان، خانواده ها و کل چرخه زندگی اجتماعی را درگیر می کند، اما تجربه افراد در این زمینه بسته به جنسیت آن ها تفاوت دارد.

تجربه زنان و مردان از طلاق با یکدیگر بسیار متفاوت است؛ مطلقه بودن برچسبی است که پس از طلاق فقط بر زنان اطلاق می شود و بار معنایی بسیار منفی با خود به همراه دارد.

مطلقه بودن مانند انگی فقط بر پیشانی زنان می نشیند و به دنبال آن زنان تنگناها و مصائب بسیاری را تجربه می کنند.

ایسنا، سعی نموده در میزگردی با موضوع طلاق به عنوان یکی از اساسی ترین مشکلات حوزه زنان و پدیده ای که روزبه روز در حال افزایش است، به بیان دیدگاه های تعدادی از کارشناسان و بیان راهکارها در این زمینه بپردازد.

در این میزگرد حامد بخشی، جامعه شناس؛ میلاد انصاری نسب، وکیل دادگستری و علی صنعتگر، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی به بیان نظرات کارشناسی خود پرداخته اند.

عدم حمایت های اقتصادی از زنان مطلقه؛ عاملی برای افزایش آسیب های اجتماعی حامد بخشی، جامعه شناس و عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی خراسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها و طرد شده مثل زنان مطلقه

تنها و طرد شده مثل زنان مطلقه