مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 07:402021-03-09بين الملل

تحرکات نظامی جدید امارات در جزیره «میون» یمن نزدیک باب المندب


شبکه الجزیره طی تحقیقی مبتنی بر تصاویر ماهواره ای، از تحرکات نظامی جدید امارات در جزیره «میون» یمن و پایگاه نظامی «سیدی برانی» مصر در نزدیکی مرزهای لیبی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، تصاویر ماهواره ای حاکی از اقدام امارات در احداث یک پایگاه نظامی هوایی در جزیره یمن ی میون واقع در تنگه استراتژیک باب المندب است.

  پایگاه خبری شبکه الجزیره با انتشار یک گزارش تحقیقی در این خصوص  نوشت که ساخت وسازهای جدید امارات در جزیره میون همزمان با برچیدن پایگاه نظامی عصب در اریتره است و امارات کلیه تأسیسات و تجهیزات این پایگاه نظامی را در بازه زمانی 28 دسامبر 2020 تا دوم مارس 2021، از آن خارج کرده است و به دو نقطه انتقال داده است یکی جزیره میون و دیگری پایگاه سیدی برانی مصر در نزدیکی مرزهای لیبی.

بر اساس این گزارش، تیم تحقیقات پیشرفته با همکاری تیم متخصص در تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره ای پس از بررسی های لازم متوجه شدند که امارات کلیه تاسیسات نظامی خود را از پایگاه عصب خارج کرده است و سامانه پدافندی پاتریون و هواپیماهای نظامی خود را از آن خارج کرده است و همزمان با آن، ساخت وسازهایی نظامی جدید را در جزیره میون واقع در باب المندب آغاز کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحرکات نظامی جدید امارات در جزیره «میون» یمن نزدیک باب المندب

تحرکات نظامی جدید امارات در جزیره «میون» یمن نزدیک باب المندب