مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 07:252021-03-09پزشكي

40 درصد سرطان ها با خودمراقبتی قابل پیشگیری است


مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه در سال های اخیر میزان سرطان در جامعه روند افزایشی داشته است، -  اردشیر رحیم زاده درگفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: امروز سرطان پس از بیماری های قلبی و عروقی دومین علل مرگ و میرها را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی تعداد بیماران سرطانی شناسایی شده در سال 94 را تعداد هزار و 967 مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد 901 مورد برابر با 46 درصد به بانوان و یک هزار و 66 مورد برابر با 54 درصد در مردان گزارش شده است.

وی سرطان های سینه، پوست، معده، سرطان با محل اولیه نامشخص کولورکتال را شایع ترین سرطان های زنان در استان دانست و افزود: سرطان  پوست، مثانه، ریه  و سرطان با محل اولیه نامشخص کولورکتال را شایع ترین سرطان ها در مردان است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهارکرد: در این راستا پیشگیری و کنترل بیماری سرطان یکی از اولویت های مهم بخش سلامت است که تحقق این مهم نیازمند همکاری و هماهنگی همه بخش ها دانست.

وی با بیان اینکه میانگین سنی مبتلایان به سرطان در استان حدود 65 سال است یادآورشد: سرطان قابل پیشگیری و درمان است و با خودمراقبتی و مراجعه زودهنگام به پزشک می توان از سرطان  پیشگیری کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 درصد سرطان ها با خودمراقبتی قابل پیشگیری است

40 درصد سرطان ها با خودمراقبتی قابل پیشگیری است