مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 07:252021-03-09پزشكي

آیا ویروس انگلیسی با کیت های PCR تشخیص داده می شود


با استفاده از کیت های PCR به رغم اینکه ابتلای افراد به کرونا قابل تشخیص است، اما امکان شناسایی نوع ویروس کرونایی که فرد را آلوده کرده فراهم نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، شروین شکوهی فلوشیپ بیماری های عفونی در بیماران پیوندی در خصوص تغییرات و واریانت های SARS-CoV-2( کروناویروس جدید) اظهار کرد: در ویروس های جهش یافته تغییر در پروتیین Sویروس رخ داده است و در ایران، برای تست اولیه و تکمیلی، این پروتیین سنجیده نمی شود؛ به بیان دیگر ژن هایی که PCR می شوند از لحاظ مولکولار هیچ فرقی نکرده اند، در نتیجه اینکه افراد به کرونا مبتلا شده اند، توسط این کیت ها قابل تشخیص است، اما در خصوص نوع کروناویروسی که فرد را آلوده کرده، موضوع متفاوت است.

وی یادآور شد: جهش، اتفاق جدیدی در زندگی ویروس ها نیست و کروناویروس هم همانگونه که در ابتدا جهش یافت و به SARS-CoV-2 تغییر کرد و این پاندمی را رقم زد، همواره در حال جهش و تغییر است.

وی ادامه داد: اغلب این تغییرات، اهمیت چندانی ندارد و نگرانی در خصوص شدت علائم و میزان سرایت پذیری ایجاد نمی کند.

به طور کلی جهش ها، گاه می تواند در راستای بقای ویروس و گاه ضد آن باشد؛ به عنوان مثال جهش در ویروس مرس، به ضرر ویروس بود و آن را از بین برد، اما تاکنون تمام جهش های کروناویروس جدید، در راستای حفظ بقای آن بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا ویروس انگلیسی با کیت های PCR تشخیص داده می شود

آیا ویروس انگلیسی با کیت های PCR تشخیص داده می شود