مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 07:102021-03-09سياسي

واکنش مجید انصاری به تلاش برخی نمایندگان برای بازگرداندن لوایح FATF به مجلس


مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه «امکان برگرداندن لوایح FATF به مجلس از لحاظ حقوقی به هیچ وجه وجود ندارد»، تاکید کرد: «بازگشت مجدد لوایح پالرمو و CFT به مجلس به معنای عدم وجود ثبات در نهادهای حقوقی است».

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ به نقل از مدارا، مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ، در خصوص درخواست برخی نمایندگان برای بازگشت لوایح FATF از مجمع به مجلس گفت: در واقع صحبت درمورد دو لایحه از چهار لایحه مربوط به FATF به نام پالرمو و سی اف تی است، که قبلا دو لایحه از آن در جمهوری اسلامی تصویب شده و در حال حاضر اجرا می شود.

پالرمو و سی اف تی در مجلس تصویب شد اما شورای نگهبان ایراد گرفت، مجلس بر نظر خود اصرار ورزید و طبق قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس و آیین نامه مجمع، به مجمع تشخیص ارجاع داده شد و مجمع هم رسیدگی هایی داشته اما چون یکسال از آن گذشت و در خصوص این دو لوایح اظهار نظر نکرد طبق آیین نامه داخلی مجمع، در این صورت نظر شورای نگهبان حاکم می شود.

وی ادامه داد: اما در این مورد به دلیل اهمیت موضوع، رییس جمهوری نامه ای خدمت مقام معظم رهبری نوشتند و درخواست کردند که این مهلت یک ساله تمدید شود تا مجمع مجددا اینها را بررسی کند و حضرت آقا هم موافقت فرمودند و مجمع هم برای آن کمیسیون مشترک تشکیل داده است و تا به حال هم چهار ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش مجید انصاری به تلاش برخی نمایندگان برای بازگرداندن لوایح FATF به مجلس

واکنش مجید انصاری به تلاش برخی نمایندگان برای بازگرداندن لوایح FATF به مجلس